همه ما در مورد هدایای تبلیغاتی شنیده ایم. همه می دانیم هدایای تبلیغاتی چه هستند یا چه کاری سپریدن می دهند؟ طبق تعریف ویکیپدیا، کالا های تبلیغاتی، نمونه ها تبلیغاتی، هدایای تبلیغاتی و هدایای بازرگانی، کالا هایی با لوگو و برند هستند که در برنامه های بازاریابی و ارتباطات کاربرد می شوند. آنها برای گسترش یک کمپانی اهدا می شوند”. یک تعریف کاملا ساده و منطقی.

پس تفاوت بین یک هدایای تبلیغاتی” و یک فرآورده ساده با لوگوی چاپ شده بر روی آن، دقیقا در چیست؟ آیا به راستی تفاوتی با هم دارند؟ در درجه اول، کل ما می دانیم هدایای تبلیغاتی چیست. یک اتوماتیک تبلیغاتی یا مداد (یا یک کالای دیگر) با یک لوگوی چاپ شده بر روی آن که در راه ترویج یک شرکت یا سازمان خاص، یک اتفاق ویژه و یا موارد دیگر بهره‌گیری می شود. ولی آیا دنیای کالاهای تبلیغاتی بیشتر از اینهاست؟

آیا به نظر شما فنجان استارباکس هم یک هدیه تبلیغاتی است؟

بیایید همان استارباکس را در عقیده بگیریم. محصول شان چیست؟ آنها قهوه می فروشند (و یک سری غذاهای گران دیگر، اما به خاطر اینکه بحثی قبل نیاید می گوییم تنها قهوه). قهوه را درون چی می ریزند؟ لیوان تبلیغاتی که لوگوی خودشان بر روی آن چاپ شده است. چرا باید بر روی لیوان خودشان لوگو چاپ کنند؟ برای گسترش بیشتر”. ملت نوشیدنی شان را می خرند، از فروشگاه خارج می شوند، و فرآورده آنها را جلوی چشم بقیه مصرف کنندگان احتمالی این طرف و آن طرف می برند، و جای تعجبی ندارد اگر کسان دیگر هم برند آنها را روی لیوان ببینند و بخواهند امتحانش کنند. آیا این لیوان کاغذی هم یک هدایه تبلیغاتی است؟

آیا در این چهره کوکاکولا هم یک هدایه تبلیغاتی محسوب می شود؟

یک قوطی کوکا چی؟ خود فرآورده که یک نوشیدنی است، پس قوطی آن چی؟ یک قوطی رنگارنگ که لوگوی آنها به طور روشن بر روی آن چاپ شده الی محصول را اغلب ترویج کند. باز هم همان سناریوی استارباکس: مردم صرفا با نوشیدن یک قوطی کوکا کولا، سهوا برند را همه جا گسترش می دهند. بنابریان می توان گفت قوطی نوشابه هم یک هدایه تبلیغاتی است؟

قبل از اینکه به این سوال ها پاسخ بدهید، یکبار سایر تعریف هدایای تبلیغاتی را که در بالا ذکر شد بخوانید. اگر یک هدایه تبلیغاتی”، کالایی با لوگوی چاپ شده است که در کمپین های تبلیغاتی مورد کاربرد قرار می گیرد لغایت محصول مورد نظر را ترویج کند، پس چرا یک لیوان کاغذی یا یک قوطی نتوانند از لحاظ فنی، یک هدایه تبلیغاتی باشند؟

حالا بر گردیم به سوال اصلی : آیا ما می توانیم بین یک هدایه تبلیغاتی و یک هدایه عادی تفاوت قائل شویم؟ من فکر می کنم بدون در عقیده گرفتن محصولاتی که می دانیم هدایای تبلیغاتی راستین نیستند، نمی توانیم یک تعریف عمومی برای هدایای تبلیغاتی داشته باشیم. در واقع، من اندیشه می کنم «تعریف» هدایای تبلیغاتی یک ایده انتزاعی است که در درازا موعد از طریق تجربیات ما شکل گرفته است، و به ما این امکان را می دهد که یک محصول را هدایه تبلیغاتی در عقیده بگیریم  و یک فرآورده را نه. با این حال، فکر می کنم مفتوح هم بدون در عقیده اخذ فرآورده باره نظر، نمی نا با قطعیت عقیده داد!

آیا شما می توانید تعریفی ارائه کنید که در همۀ شرایط و برای گونه ها محصولات قابل تعمیم باشد. و یا اینکه اصلا با من موافق هستید که به یک تعریف بیچارگی داریم، یا در بی گمان یک ایده است؟


مشخصات

  • جهت مشاهده منبع اصلی این مطلب کلیک کنید
  • کلمات کلیدی منبع : تبلیغاتی ,هدایای ,هدایه ,قوطی ,لوگوی ,لیوان ,هدایای تبلیغاتی ,هدایه تبلیغاتی ,دانیم هدایای ,قوطی کوکا ,لیوان کاغذی ,دانیم هدایای تبلیغاتی
  • در صورتی که این صفحه دارای محتوای مجرمانه است یا درخواست حذف آن را دارید لطفا گزارش دهید.

تبلیغات

محل تبلیغات شما
محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

آموزش زبان انگلیسی جزوات و نمونه سوالات پایان ترم هیئت جوانان بنی هاشم آلوچه چت|ناز چت|چت روم|چتروم شلوغ مرغ و تخم مرغ بهین دانلود بانک لینک های دانلود فیلم ، دانلود سریال و دانلود آهنگ میباشد. کارگاه مقاله نویسی پزشکی و زیست شناسی اردبیل نیلو رایانه مطالب خواندنی اینجا سبقت مجاز است!